امروزه که بسیاری از کارها وابسته به اینترنت شده است و خیلی از کارهای ساده تا معاملات بزرگ همه می تواند در فضای مجازی انجام شود. و به راحتی با گوشیهای همراه یا لپتاپ می توان به اینترنت وصل شد و و همه افراد ب این قتبلیت دسترسی دارند. و هرکس در هر سنی که باشد می تواند کار با ابزار های اینترنتی را به راحتی یاد بگیرد. همچنین یکی از دلایلی که فضای مجازی را به قدرتمند کرده است این است که محیط های جذابیت زیادی دارد و به راحتی و همیشه در دسترس همه است. و به غیر از فضای کار برای سرگرمی هم از این فضا می توانند استفاده کنند. و به صورت شبانهروزی هم همه ادارهها و ارگانها به اینترنت نیاز دارند تا کار های خود را بتوانند پیش ببرند.
همین قدرت فضای مجازی زمینههای بسیاری را برای ایجاد و رشد کسب و کارهای مختلف بوجود آورده است. و یکی از مهمترین کارهایی که به کمک اینترنت انجام می دهند بازاریابی اینترنتی است. فضایی که استفاده از آن برای همه افراد وجود دارد و تنوع محتوا دارد باعث میشود که جذابیتهای زیادی برای افراد داشته باشد و کاربران زیادی را به خود جذب کند. همچین محیطی یک فضای مناسب برای تبلیغات و بازاریابی می تواند باشد. هرکسی برای ایجاد و اداره کردن کسب و کارش باید از تبلیغات استفاده کند که تبلیغات اینترنتی قدرت مند ترین نوع تبلیغات است.
تبلیغات اینترنتی در فضای مجازی به دلایل مختلفی می تواند برای کسب و کار ها سودآور باشد:
- هر روز به تعداد افرادی که در شبکههای اجتماعی عضو میشوند فزوده می شود و تعداد کاربران شبکه های مجازی روز به روز بیشتر می شود که همین موضوع باعث می شود کسب و کار شما در دید افراد بیشتری قرار بگیرد.
- به دلیل افزایش فروشگاههای اینترنتی در کشور اعتماد افراد نسبت به این کسب و کارها در جامعه بیشتر شده است که این امر به پیشرفت کسب و کار ها کمک بسیاری می کند.
- قابلیت های فضای مجازی باعث شده تا کاربران بتوانند در آن تعامل متقابل داشته باشند.
- تعداد پستهای شبکههای مجازی می تواند بر خرید کاربران تأثیرگذار باشد.
- تبلیغات در فضای مجازی نسبت به تبلیغات های دیگر هزینه کمتری می خواهد.
- به دلیل وجود امکانات مختلف در فضای مجازی مثل تصاویر، ویدئوها و. می توان تبلیغات تأثیر گذارتری تولید کرد.
- تبلیغات در فضای مجازی در دید افراد بیشتر قرار می گیرد تا نسبت به تبلیغات در محیط واقعی.
انواع تبلیغات در فضای مجازی
1. تبلیغات بنری: تبلیغات بنری یکی از رایج ترین نوع تبلیغات در فضای مجازی است. در این نوع از تبلیغات می توانید با یک سایت پربازدید ارتباط برقرار کرده و به مدت مشخصی قسمتی از فضاهای تبلیغاتی آن را اجاره کنید سپس یک بنر تبلیغاتی طراحی کنید تا محصول یا خدمات شما را معرفی کند و آن را در اختیار این سایت قرار میدهید. با این کار شما محصول خود را به مخاطبان این سایت معرفی کرده اید. هزینه تبلیغاتی در این روش بر اساس زمانی که شما این فضا را اجاره کرده اید پرداخت می شود.
2. تبلیغات گوگل: یکی از پرکاربرد ترین و پربازده ترین نوع تبلیغات تبلیغات گوگل یا همان موتور های جستجو است. مقابل SEO که بدون هزینه و بر مبنای بهینه سازی محتوای سایت انجام می شود SEM قرار دارد که به صورت پرداختی است. مثلا در سیستم موتور جستجو گوگل تبلیغاتی که تحت عنوان Adwords وجود دارد که لینک وب سایت ها در معرض نمایش قرار داده می شوند و در ازای هر کلیک هزینه مشخصی را شما باید پرداخت کنید.
3. تبلیغات در فضای مجازی: در این نوع از تبلیغات دسترسی به مشتریان هدف راحت تر است تبلیغات در شبکههای اجتماعی به صورت حرفه ای ابتدا از فیس بوک شروع شد و در حال حاضر اینستاگرام و تلگرام جزو پرکاربرد ترین شبکههای اجتماعی هستند. در این نوع از تبلیغات که در شبکه اجتماعی انجام می شود می توان با استفاده از اطلاعاتی که کاربر به شبکه اجتماعی که عضو آن است میدهد مثل سن، جنسیت، محل زندگی و محل تحصیل و حتی صفحه هایی که دنبال میکند میتوان مشتریان هدف خود را دسته بندی کرد
4. تبلیغات اپلیکیشنی: این نوع تبلیغات شامل تبلیغاتی میشود که در ازای پرداخت وجه تبلیغات شما به صورت پخش ویدئو یا عکس در هنگام استفاده از یک برنامه می تواند ظاهر شود.
5. رپرتاژ آگهی: این نوع تبلیغ در فضای مجازی محتوایی است که خودمان آن را تولید کرده ایم و به صورت یک مطلب علمی در یک سایت مرتب منتشر میشود. در این نوع تبلیغ با اینکه هدف متن تبلیغ یک کسب و کار است ولی کاربر نباید متوجه تبلیغاتی بودن آن بشود و باید جوری باشد که به کاربر فقط اطلاعات دقیقی از کسب و کار و خدمات بدهد و او را تشویق به بازدید سایت شما کند.
6. ایمیل مارکتینگ: ایمیل مارکتینگ یعنی زدن ایمیل تبلیغاتی به مخاطبینی که علاقه مند به برند، محصولات و خدمات شما هستند و خودشان ایمیلشان را در بخش خبرنامه شما وارد کردند. و خواهان دریافت ایمیل های اطلاع رسانی از طرف شما هستند. با اینکه این روش جز روش های قدیمی به حساب می آید ولی می تواند باعث نگه داشتن مشتریان قدیمی بشود.
روشهای تبلیغاتی مختلفی در فضای مجازی وجود دارد و با توجه به اهدافی که دنبال می کنید می توانید بهترین روش را انتخاب کنید و برای اینکه از تبلیغاتی که انجام می دهید نتیجه مطلوب را بدست بیاورید باید برنامه ریزی مناسبی داشته باشید تا به موفقیت برسید. و نکته مهمی که باید به آن توجه کرد این است که نمی توان یک روش تبلیغاتی را برای همه برندها و کسب و کار ها پیشنهاد کرد حتی اگر موضوع کاری آنها با هم یکی باشد. برای این موضوع باید بازار کار برند، مشتریان، اهداف آینده مدیران و بودجه و ابزارهای تبلیغاتی ای که برند در اختیار دارد بررسی شود. معمولا برندهایی که می خواهند به نتیجه برسند قبل از شروع تبلیغات اقدام به برنامه ریزی تبلیغاتی می کنند.
و هر کسب و کاری قبل از هر چیز برای متمرکز کردن تلاشهای تبلیغات و بازاریابی اش باید یک وب سایت راهاندازی کند. با داشتن سایت میتوان همه مخاطبین را از کانالهای مختلف به سایت خود هدایت کرد جایی که بتوانند اطلاعات کامل و جامعی را بدست آورند و میتوانند سفارش دهند یا خدمات پس از فروش دریافت کنند.
تبلیغات ,فضای ,مجازی ,تبلیغاتی ,کار ,کسب ,فضای مجازی ,کسب و ,در فضای ,می تواند ,تبلیغات در
درباره این سایت